Sunday, May 8, 2011

Zaman budak-budak.




Zaman budak-budak la aku rasa paling tak banyak masalah.Ye lah keja nak main je tau,nak happy je.Nak di bandingkan dengan budak-budak sekarang memang lain la.Kecik-kecik dah buat masalah,dah pandai tunjuk seksi,berpeluk sana-sini mengalahkan orang dewasa.Budak-budak baru nak naik memang biasa la,tapi zaman budak-budak aku dulu tak de la teruk mcam ni.Semak pulak aku tgok dyorang ni,


Dulu biasalah lepas abis waktu sekolah tros kuar lpak dekat bwah pokok.Masing-masing dah standby nak main guli.Siap bawak bekas nak kutip lepas menang nanti.hahaha.Lepas dah puas main guli,terus musim main gasing.Asal ada masa terluang je confirm main.Siap operate gasing tu bagi power.


Budak-budak masa zaman-zaman memang ikut musim permainan.Naik darjah 4 dah start main digimon pulak.Sibuk nak battle kat sekolah tu.Masa tu jugak kereta Tamiya keluar.Mesti beli tak nak lepas main dengan kawan-kawan.Kalau tak de trek,main kat longkang pun jadi.



Digivice yang selalu di bawa ke mana2.





Kereta Tamiya aku dulu mcm ni la.




Biasa kat kampung asal free je lepas sekolah mandi parit.Sejuk je mandi tgah2 panas tu langsung tak pikir apa.Dah besar sikit dah mula start main keta control.Sanggup kumpul duit semata-mata nak beli benda alah tu.Dah beli mesti la kena solek atau setting untuk laju.Memang nostalgik la masa dulu.


Zaman pun makin lama makin maju.Budak-budak sekarang memang tak dapat rasa apa yang kita tempuh dulu.Aku memang berharap aku dapat kembali ke zaman dahulu untuk menikmati masa-masa tu. Budak-budak yang tak de masalah, hidup rlaks je tak serabut.Masa silam memang penuh dengan memori.

No comments: